BOKNINGSREGLER

BOKNINGSREGLER

för gemensamhetslokalen vid övernattning

  • Bokning av gästlägenheten kan endast göras av medlem i Brf Villa Real Medlemmen är därmed ansvarig för gästlägenheten och betalningen för hela uthyrningsperioden. Lägenheten kan utnyttjas av medlem eller dennes gäster.
  • Gästlägenheten kan bokas max 90 dagar i förväg . Gästlägenheten bokas dygnsvis från kl 14:00 och lämnas sista dagen kl 14:00
  • Bokningen skall i första hand ske genom e-mail: bokning@villareal.se eller via telefon till bokningsansvarig. (se Villa Reals organisation)
  • Maximal bokningstid är 7 dagar i sträck. För att boka ytterligare dagar, så måste det vara 2 veckor emellan bokningarna. Under juli månad tillåts endast en bokning per lägenhetshushåll.
  • Inbetalning för hyra av gästlägenheten gör till Riksbyggen på Swedbank nr: 8169-5 964 423 330-7och måste märkas med bokningsnumret. Avgiften skall vara inbetalt innan tillträdet.
  • Avbokningar för nyttjande under juli månad och storhelger skall ske minst 6 veckor i förväg. Vid nyttjande under övrig tid skall avbokning ske minst 5 dagar i förväg. Om avbokning sker senare, debiteras hela hyresbeloppet.
  • Nyckel till gästlägenheten kan hämtas hos nyckelansvariga. Det finns en nyckelansvarig i varje trappuppgång (2, 4, 6 och 8). Nyckeln skall hämtas av medlem som bokade lokalen och återlämnas till samma person som lämnade ut nyckeln. Om någon nyckelansvarig inte kan nås, kontakta någon styrelsemedlem.
  • Ordningsregler och info. om gästlägenheten finns uppsatta inne i lägenheten och på Villa Reals hemsida

 

Styrelsen 2017-01-26

 

Brf Villa Real – Halmstad

Till dig som hyr gemensamhetslokalen

Vi kan med glädje konstatera att vår gemensamma lokal är väldigt uppskattad och välbokad, några förtydligande vill vi dock framföra:

– Undvik att röra/dra ut sladdar för TV-anslutning och internetuppkoppling. Lösen för Wifi finns antecknat i lokalen

– Rapportera fel och brister till den som bokat lokalen åt dig/den du får nyckeln av.

– Kallt i lokalen – finns timer för extra värme vid ljuskontakterna.

– Gemensamhetslokalen har fått två nya bäddsoffor. Instruktion hur man ”bäddar upp” sofforna finns uppsatt på städskåpet vid entrédörren

– I Rullstols/barnvagnsförrådet finns två extra sängar, täcken och kuddar i en vit låda.

– Tänk på att förbrukningsvaror som toalettpapper, hushållspapper, tvål, rengöringsmedel, lakan/örngott, kökshanduk, kaffefilter inte ingår i hyran av lokalen. Detta måste du ta med själv.

– Häng gärna ut skylten ”stör ej” på dörren, för att visa att lokalen är uthyrd.

På förkommande anledning vill styrelsen påminna er som hyr lokalen att städa noga efter hyresperioden.  Även under soffor och bord.                            

ORDNINGSREGLER för gemensamhetslokalen

  • Lokalen får användas till övernattningslokal för gäster, festlokal, studielokal, sammanträdesrum, eller liknande verksamhet.
  • Vid användning som festlokal skall ljudvolym anpassas så att övriga bostadsrättsinnehavare ej blir störda.
  • Rökning är ej tillåten i lokalen.
  • Husdjur är ej tillåtna i lokalen.
  • Matlagning är ej tillåten i lokalen p.g.a. att det saknas köksfläkt. Endast uppvärmning i mikrovågsugnen är tillåten
  • Efter användning skall städning, diskning och iordningställande utföras.
  • Om ovanstående punkt ej utförts debiteras den medlem som bokat lokalen 500 kr eller de faktiska kostnaderna för att iordningställa lokalen till ursprungligt skick.
  • Den som bokat lokalen är ansvarig för utlämnad nyckel och tagg. Vid eventuell bortkommen nyckel- och/eller tagg debiteras 2000 kr.

 

Styrelsen 2017-05-30

Tillbaka till BOKNINGAR >>