BOKNINGSREGLER
för gemensamhetslokalen vid övernattning
- Bokning av gästlägenheten kan endast göras av medlem i Brf Villa Real Medlemmen är därmed ansvarig för gästlägenheten och betalningen för hela uthyrningsperioden. Lägenheten kan utnyttjas av medlem eller dennes gäster.
- Gästlägenheten kan bokas max 90 dagar i förväg . Gästlägenheten bokas dygnsvis från kl 14:00 och lämnas sista dagen kl 14:00
- Bokningen skall i första hand ske genom e-mail: bokning@villareal.se eller via telefon till bokningsansvarig. (se Villa Reals organisation)
- Maximal bokningstid är 7 dagar i sträck. För att boka ytterligare dagar, så måste det vara 2 veckor emellan bokningarna. Under juli månad tillåts endast en bokning per lägenhetshushåll.
- Inbetalning för hyra av gästlägenheten gör till Riksbyggen på Swedbank nr: 8169-5 964 423 330-7och måste märkas med bokningsnumret. Avgiften skall vara inbetalt innan tillträdet.
- Avbokningar för nyttjande under juli månad och storhelger skall ske minst 6 veckor i förväg. Vid nyttjande under övrig tid skall avbokning ske minst 5 dagar i förväg. Om avbokning sker senare, debiteras hela hyresbeloppet.
- Nyckel till gästlägenheten kan hämtas hos nyckelansvariga. Det finns en nyckelansvarig i varje trappuppgång (2, 4, 6 och 8). Nyckeln skall hämtas av medlem som bokade lokalen och återlämnas till samma person som lämnade ut nyckeln. Om någon nyckelansvarig inte kan nås, kontakta någon styrelsemedlem.
- Ordningsregler och info. om gästlägenheten finns uppsatta inne i lägenheten och på Villa Reals hemsida
Styrelsen 2017-01-26
Brf Villa Real – Halmstad
Till dig som hyr gemensamhetslokalen
Vi kan med glädje konstatera att vår gemensamma lokal är väldigt uppskattad och välbokad, några förtydligande vill vi dock framföra:
– Undvik att röra/dra ut sladdar för TV-anslutning och internetuppkoppling. Lösen för Wifi finns antecknat i lokalen
– Rapportera fel och brister till den som bokat lokalen åt dig/den du får nyckeln av.
– Kallt i lokalen – finns timer för extra värme vid ljuskontakterna.
– Gemensamhetslokalen har fått två nya bäddsoffor. Instruktion hur man ”bäddar upp” sofforna finns uppsatt på städskåpet vid entrédörren
– I Rullstols/barnvagnsförrådet finns två extra sängar, täcken och kuddar i en vit låda.
– Tänk på att förbrukningsvaror som toalettpapper, hushållspapper, tvål, rengöringsmedel, lakan/örngott, kökshanduk, kaffefilter inte ingår i hyran av lokalen. Detta måste du ta med själv.
– Häng gärna ut skylten ”stör ej” på dörren, för att visa att lokalen är uthyrd.
– På förkommande anledning vill styrelsen påminna er som hyr lokalen att städa noga efter hyresperioden. Även under soffor och bord.
ORDNINGSREGLER för gemensamhetslokalen
- Lokalen får användas till övernattningslokal för gäster, festlokal, studielokal, sammanträdesrum, eller liknande verksamhet.
- Vid användning som festlokal skall ljudvolym anpassas så att övriga bostadsrättsinnehavare ej blir störda.
- Rökning är ej tillåten i lokalen.
- Husdjur är ej tillåtna i lokalen.
- Matlagning är ej tillåten i lokalen p.g.a. att det saknas köksfläkt. Endast uppvärmning i mikrovågsugnen är tillåten
- Efter användning skall städning, diskning och iordningställande utföras.
- Om ovanstående punkt ej utförts debiteras den medlem som bokat lokalen 500 kr eller de faktiska kostnaderna för att iordningställa lokalen till ursprungligt skick.
- Den som bokat lokalen är ansvarig för utlämnad nyckel och tagg. Vid eventuell bortkommen nyckel- och/eller tagg debiteras 2000 kr.
Styrelsen 2017-05-30
Tillbaka till BOKNINGAR >>