BOKNINGSREGLER

BOKNINGSREGLER

för gemensamhetslokalen vid övernattning

  • Bokning av gästlägenheten kan endast göras av medlem i Brf Villa Real Medlemmen är därmed ansvarig för gästlägenheten och betalningen för hela uthyrningsperioden. Lägenheten kan utnyttjas av medlem eller dennes gäster.
  • Gästlägenheten kan bokas max 90 dagar i förväg . Gästlägenheten bokas dygnsvis från kl 14:00 och lämnas sista dagen kl 14:00
  • Bokningen skall i första hand ske genom e-mail: bokning@villareal.se eller via telefon till bokningsansvarig. (se Villa Reals organisation)
  • Maximal bokningstid är 7 dagar i sträck. För att boka ytterligare dagar, så måste det vara 2 veckor emellan bokningarna. Under juli månad tillåts endast en bokning per lägenhetshushåll.
  • Inbetalning för hyra av gästlägenheten gör till Riksbyggen på Swedbank nr: 8169-5 964 423 330-7och måste märkas med bokningsnumret. Avgiften skall vara inbetalt innan tillträdet.
  • Avbokningar för nyttjande under juli månad och storhelger skall ske minst 6 veckor i förväg. Vid nyttjande under övrig tid skall avbokning ske minst 5 dagar i förväg. Om avbokning sker senare, debiteras hela hyresbeloppet.
  • Nyckel till gästlägenheten kan hämtas hos nyckelansvariga. Det finns en nyckelansvarig i varje trappuppgång (2, 4, 6 och 8). Nyckeln skall hämtas av medlem som bokade lokalen och återlämnas till samma person som lämnade ut nyckeln. Om någon nyckelansvarig inte kan nås, kontakta någon styrelsemedlem.
  • Ordningsregler och info. om gästlägenheten finns uppsatta inne i lägenheten och på Villa Reals hemsida

 

Bokningsreglerna beslutades att gälla för bokningar gjorda

från och med 2017-06-01

Styrelsen 2017-01-26

rev.            2017-07-01

 

Brf Villa Real – Halmstad

Till dig som hyr gemensamhetslokalen

Gemensamhetslokalen bokas dygnsvis från kl 14:00 och lämnas sista dagen senast kl 14:00

Vi kan med glädje konstatera att vår gemensamma lokal är väldigt uppskattad och välbokad, några förtydligande vill vi dock framföra:

– Undvik att röra/dra ut sladdar för TV-anslutning och internetuppkoppling.

– Rapportera fel och brister till den som bokat lokalen åt dig/den du får nyckeln av.

– Kallt i lokalen – finns timer för extra värme.

– I förrådet finns två extra sängar och också extra täcken och kuddar.

– Tänk på att förbrukningsvaror som toalettpapper, hushållspapper, tvål, rengöringsmedel kökshanduk, kaffefilter inte ingår i hyran av lokalen. Detta måste du ta med själv.

ORDNINGSREGLER för gemensamhetslokalen

  • Lokalen får användas till övernattningslokal för gäster, festlokal, studielokal, sammanträdesrum, eller liknande verksamhet.
  • Vid användning som festlokal skall ljudvolym anpassas så att övriga bostadsrättsinnehavare ej blir störda.
  • Rökning är ej tillåten i lokalen.
  • Husdjur är ej tillåtna i lokalen.
  • Efter användning skall städning, diskning och iordningställande utföras.
  • Om ovanstående punkt ej utförts debiteras den medlem som bokat lokalen 500 kr eller de faktiska kostnaderna för att iordningställa lokalen till ursprungligt skick.
  • Den som bokat lokalen är ansvarig för utlämnad nyckel och tagg. Vid eventuell bortkommen nyckel- och/eller tagg debiteras 2000 kr.

Styrelsen 2017-05-30

Tillbaka till BOKNINGAR >>